آلبوم لحظه‌ها، کیاوش صاحب نسق

«لحظه‌ها» نام آلبومی اثر «کیاوش صاحب نسق»، آهنگساز و نوازنده‌ی «پیانو» است که در تابستان سال ۱۳۸۴ توسط انتشارات «هرمس» برای نخستین بار منتشر شده است. «رامین صدیقی» مدیر نشر «هرمس» در پایان همان سال آلبوم «لحظه‌ها» را به همراه آلبوم «مهرداد پاکباز» را «برترین‌های» سال خواند.


«کیاوش صاحب نسق» از جمله آهنگسازان نسل جدید ایران است که از آموزش‌های خوبی برخوردار بوده. در کارنامه‌ی آموزشی وی می‌خوانیم: ‏‏«آموختن پیانو را از سنین کم تحت نظر مربیان مختلف از جمله خانم‌ها «هارطونیان»، «رضایی»، «شهسا» و آقایان «فرمان بهبود» از موفق‌ترین ‏مدرسان پیانو سه دهه‌ی اخیر ایران و «فریدون ناصحی» آغاز کرد. اصول آهنگسازی را نزد «مهران روحانی»، «محمدرضا درویشی» و ‏‏«علیرضا مشایخی» آموخت و ردیف‌های موسیقی ایرانی را از «مسعود شعاری» و «حسین علیزاده» فراگرفت. سپس برای تکمیل آموزش‌ها ‏راهی «اتریش» شد و در «مدرسه‌ی موسیقی گراتس» به‌عنوان دانشجوی رشته‌ی آهنگسازی و تئوری موسیقی پذیرفته شد و تحت نظر پروفسور ‏‏«برت فورر» درجه‌ی دکترای این رشته را دریافت کرد.». این پیشینه‌ی آموزشی نشان از آهنگسازی دارد که به ‌خوبی آموزش دیده و خلاقیتش ‏با پشتوانه‌ای از دانش موسیقی تقویت شده ‌است.‏


بررسی اجمالی و نگاهی کوتاه به آثار منتشر شده و نیز برخی از آثار منتشر نشده‌ی او که در کنسرت‌های عمومی به اجرا در آمده‌اند نشان ‏می‌دهد که می‌توان ساخته‌های او را به سه دسته‌ی کلی تقسیم کرد:


۱. برای پیانو
۲. برای ارکستر
۳. در محدوده‌ی ‏موسیقی ‌الکترونیک و کامپیوتر.‏


آلبوم‌ «لحظه‌ها» به گروه موسیقی «برای پیانو» اختصاص دارد. آثار ارکستری «کیاوش صاحب نسق» بیشتر در کنسرت‌ها اجرا شده‌ و هنوز در ‏ایران منتشر نشده‌اند. «کیاوش صاحب نسق» این آلبوم را به مادر خویش هدیه کرده است.
برگرفته از نسیم هراز و Last.fm


لینک دانلود آلبوم از مدیافایر
تمامی کاورها به صورت مخفی در درون پوشه می‌باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد